Pages

Ahad, 18 Oktober 2020

PELANGGAN KOPI ANDA

PELANGGAN KOPI ANDA

Setiap kumpulan mempunyai keperluan yang sangat berbeza dalam penyediaan kopi, jadi penting untuk mengetahui segmen sasaran anda sebelum menentukan jenis kopi yang akan dijual dengan jenama anda.

Sebagai produk kopi online, anda akan mempunyai dua jenis pelanggan utama: pembeli individu dan kedai kopi tempatan atau perniagaan lain. Setiap kumpulan mempunyai keperluan yang sangat berbeza dalam penyediaan kopi, jadi adalah penting untuk mengetahui khalayak sasaran anda sebelum menentukan jenis kopi yang akan dijual oleh jenama anda atau anda membuat produk berdasarkan citarasa yang mereka inginkan.

Biasanya kafe lebih gemar membeli kopi dalam bentuk biji yang telah siap dipanggang dan mereka akan mengisarnya apabila mahu menggunakannya. Bagi pemilik restoran, keadaan kesibukan membuatkan mereka memilih serbuk kopi dalam bungkusan atau tin besar tersedia yang mempunyai rasa yang konsisten untuk pembuatan air kopi yang cepat.

Pembeli individu kemungkinan besar akan membeli dalam bentuk serbuk, uncang, kapsul atau dalam bentuk biji-biji kopi yang telah sedia dipanggang. Kepada yang mempunyai style sendiri, mereka lebih gemar mendapatkan kopi dalam bentuk biji atau serbuk dan boleh mereka nikmati kopi dengan kepelbagaian resipi pilihan di rumah.

Pelanggan sememangnya mempunyai citarasa yang berbeza serta kualiti kopi mereka. Ada yang memilih kopi dipanggang lebih gelap atau dipanggang dengan warna lebih cerah. Ada juga penggemar kopi yang mengutamakan keunggulan; eksklusif sehingga mahu mengetahui asal usul dan sumber biji kopi mereka. Atau pelanggan yang mencari kopi organik atau pembuatan kopi yang benar-benar terjamin kebersihannya.

Citarasa manusia adalah berbeda dan tentulah sukar untuk anda membuat kopi yang dapat menarik semua orang apatah lagi mereka adalah dari daerah atau negeri yang berbeda. Memilih pasaran khusus untuk jenama kopi merupakan kaedah terbaik untuk menentukan skop asas citarasa pelanggan yang terbanyak.

Anda boleh kecilkan segmen dan memusatkan usaha anda pada satu kumpulan peminum kopi. Strategi ini akan membolehkan anda mengkhususkan profil rasa kopi, usaha pemasaran dan penjenamaan syarikat kepada pelanggan anda.

Pelajarilah cara untuk membuat serbuk kopi.

#carabuatserbukkopi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan