Pages

Selasa, 6 Oktober 2020

PRODUK KOPI DENGAN JENAMA ANDA SENDIRI



Kejayaan sesuatu usaha adalah bermula dengan diri anda. Kesanggupan anda untuk memulakan langkah yang pertama. Mana mungkin anda mampu membuat serbuk kopi yang berkualiti tanpa anda memiliki pengetahuan tentang cara-cara membuat serbuk kopi.

Rata-rata syarikat antarabangsa telah mencapai kejayaan kerana adanya individu yang telah bermula dengan langkah pertama. Bermulalah dengan suatu yang dianggap kecil tetapi ianya adalah suatu perniagaan yang mempunyai peluang untuk membina gagasan lebih besar.

Sesuatu yang dimulakan secara kecil-kecilan akan memiliki peluang terancang untuk menjadi bertambah besar melalui penambahbaikan. Kelemahan yang dikenalpasti dapat diatasi dengan lebih cekap melalui langkah-langkah pencegahan bagi mengelak kesilapan yang sama berulang.

Seterusnya, dalam masa yang sama anda dapat memahami selok-belok perniagaan yang anda ceburi. Memenuhi permintaan pelanggan terhadap produk kopi keluaran anda.

Kopi, meskipun ramai tidak menyangka walaupun saiz biji-biji kopi adalah kecil sahaja tetapi harus diingat kopi adalah merupakan bahan komoditi kedua yang terbanyak selepas petroleum.

Suka saya nyatakan di sini, jika anda ada masa terluang sekarang, manfaatkanlah, pupuk minat anda dan jadikanlah ianya suatu usaha yang bakal memacu anda atau generasi anda ke puncak jaya. Akan tiba masanya untuk jenama kopi anda menerajui pasaran kopi dunia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan